לתרומה

ושותפות באגודה

3042*

לייעוץ דיסקרטי

שחלות פוליציסטיות – הסיכונים בזמן ההיריון

שחלות פוליציסטיות – הסיכונים בזמן ההיריון

השחלות בגופנו הן האיבר שמכיל את הביציות שלנו – ולכן הן מהוות מרכיב מהותי במערכת הפיריון שלנו ובתהליך ההיריון. אחת בעיות הפיריון הנפוצות בקרב נשים היא תסמונת השחלות הפוליציסטיות – בעיה הורמונלית שמובילה לבעיות פוריות ולשינויים אסתטיים לא רצויים.

חשוב לדעת שבתסמונת השחלות הפוליציסטיות אפשר לטפל בהצלחה – וכי היא בשום פנים ואופן לא גזירת גורל שתמנע לצמיתות את האפשרות להיכנס להיריון. סיכמנו עבורכן את כל מה שצריך לדעת על התסמונת, על הגורמים לה ועל דרכי הטיפול.

שחלות פוליציסטיות – מה זה אומר?

תסמונת השחלות הפוליציסטיות נובעת מחוסר איזון הורמונלי – וכאמור עלולה לגרום לבעיות במחזור, לשינויים במראה החיצוני וגם להקשות על כניסה להיריון. במסגרת התסמונת נראה השחלות מוגדלות – עד פי 3 – אשר מכילות כמות גדולה של ציסטות זעירות.

לאורך זמן, הסיכונים החמורים של תסמונת השחלות הפוליציסטיות הם התפתחות סוכרת או מחלות לב – אך אלו לא תסמינים נפוצים. כדאי לדעת שאחת מכל 15 נשים תחלה במהלך חייה בתסמונת – וכי לרפואה קיימות דרכי טיפול מוצלחות.

בין התסמינים הנפוצים של תסמונת השחלות הפוליציסטיות ניתן למנות הופעת פצעונים (אקנה), שיעור יתר בגוף ובפנים, עלייה במשקל, קושי בכניסה להיריון, נשירת שיער הראש, דיכאון – ובעיקר מחזור חודשי לא סדיר. אצל נשים מסוימות שחולות בתסמונת תופיע ווסת חודשית (דימום) רק 3-4 פעמים בכל שנה.

כאמור, הסיבה לתסמונת היא חוזר איזון הורמונלי – מחסור בהורמון פרוגסטרון. ישנו מרכיב תורשתי שתורם להתפתחות התסמונת – כך שנשים שקרובות משפחה שלהן סובלות מהתסמונת הן בעלות סיכון גבוה יותר לחלות. בנוסף, מחזור חודשי לא סדיר הוא סימן מקדים להתפתחות אפשרית של תסמונת השחלות הפוליציסטיות.

השפעות התסמונת בזמן ההיריון

במהלך ההיריון וללא טיפול הולם, תסמונת השחלות הפוליציסטיות מגדילה את הסיכון להפלה טבעית. הגורמים לכך והמנגנון המזיק של התסמונת על ההיריון עדיין לא ברור – אך נחקר בידי רופאים וחוקרים בימים אלו.

באופן כללי, ניתן להצביע על אורח החיים כמשפיע ביותר על התסמונת. שמירה על משקל גוף בריא (לא גבוה מדי ולא נמוך מדי), פעילות גופנית קבועה ותזונה בריאה יכולות להפחית משמעותית את הסיכון להתפתחות התסמונת. בנוסף, ישנן תרופות לאיזון הורמונלי – בהן גם כדורי פרוגסטרון לנטילה קבועה. בתסמינים כמו אקנה ושיער על הפנים אפשר לטפל בצורה עצמאית – בדרכים מקובלות.

מה הסיכון בזמן הפלה?

ככלל אצבע, במקרה של מחזור לא תקין או של תסמינים אחרים מומלץ להתייעץ עם רופא נשים ולוודא שאינך סובלת מהתסמונת – כדי להפחית את הסיכון להפלה טבעית במהלך ההיריון. חשוב להיות מודעות לתסמונת ולעקוב אחר הסימנים המקדימים לפני הכניסה להיריון, זאת כאמור בשל הפגיעה בפוריות ובסיכויי הצלחת ההיריון שתסמונת השחלות הפוליציסטיות גוררת.

סיכום

תסמונת השחלות הפוליציסטיות אינה נעימה ועלולה לסכן את האישה – אך היא נפוצה ויש לה דרכי טיפול מוכרות וקלות. זוהי אינה גזירת גורל, ובאמצעות אורח חיים בריא, ערנות וטיפול רפואי – ניתן להתמודד איתה בהצלחה.

איתך לאורך כל הדרך!

מלאי את הטופס ואנו נחזור אליך בהקדם!

איתך לאורך כל הדרך!

מלאי את הטופס ואנו נחזור אליך בהקדם!

3042*

חייגי אלינו לייעוץ דיסקרטי

בשבילך בוואצאפ

התחילי שיחה

[email protected]

כתבי לנו לאימייל

ליעוץ

דיסקרטי

איתך

בוואצאפ

דברי

איתנו

דילוג לתוכן