לתרומה

ושותפות באגודה

3042*

לייעוץ דיסקרטי

הריון לא רצוי בגיל מבוגר: הסיכונים והפתרונות של הריון מעל גיל 35

הריון לא רצוי בגיל מבוגר: הסיכונים והפתרונות של הריון מעל גיל 35

נכנסת להיריון לא מתוכנן או בלתי רצוי בגיל מבוגר יחסית? את וודאי נסערת מהמצב המטלטל אליו נקלעת, וייתכן שאת גם מתלבטת אם להשאיר את ההיריון או להפסיקו. חשוב שתדעי שאת לא לבד! אגודת 'אפרת' כאן בשבילך, על מנת להציע לך ייעוץ רפואי ותמיכה נפשית ללא עלות ובדיסקרטיות מלאה. כדי להקל עלייך, אספנו עבורך מידע רפואי אמין הנוגע להיריון בגילאים מבוגרים.

הריון

האם יש עלייה משמעותית בסיכונים לעובר במסגרת הריון בגיל מבוגר?

לדברי מנהל בית חולים ליס ליולדות במרכז הרפואי איכילוב, פרופסור יריב יוגב, ישנם מספר סיכונים הכרוכים בהיריון בגיל מאוחר, עליהם יש לתת את הדעת.

פרופסור יוגב מתבסס על מחקר מדעי שכלל למעלה משישה מיליון נשים, אשר תוצאותיו הצביעו על כך כי היריון בגילאי 35-39 מגביר את הסיכון ללידתו של עובר מת פי 1.5, ופי 3 בקרב נשים מעל גיל 40.

עם זאת, הוא מזכיר שבמחקרים נרחבים כמו זה קשה ברוב המקרים לבודד את סיבת המוות העוברי, שעשויה לנבוע גם ממומים עובריים, הנפוצים יותר בהריונות מאוחרים.

פרופסור יוגב סבור כי העלייה ברמת הסיכון ללידתו של עובר מת אצל אימהות שהרו בגיל מאוחר היא קלה בלבד, כשמנפים מתוכה את המקרים שנגרמו בגלל מומים.

מהי רמת הסיכון ללידת פג או יילוד במשקל לידה נמוך בהריון מאוחר?

לדברי פרופסור יוגב, מחקרים רפואיים מצאו שקיימת עלייה קלה מאוד ברמת הסיכון ללידת פג אצל נשים שהרו בגילאי 35-40, וסיכון של פי 2-3 לפגות בקרב יילודים של יולדות מעל גיל 40.

בנוסף, הריון בגיל מאוחר נחשב גם כגורם סיכון ללידת תינוק במשקל נמוך.

פרופסור יוגב מציין בהקשר זה כי בעקבות טיפולי ההפריה, כחמישית מההריונות מעל גיל 45 הם מרובי עוברים (לעומת 3-5% בלבד מקרב הנשים ההרות בגילאים הצעירים יותר).

לדברי פרופסור אדי ויסבוך, מנהל היחידה לרפואת האם והעובר במרכז הרפואי קפלן, בהריונות מרובי עוברים יש סיכון גבוה יותר ליילודים במשקל לידה נמוך.

זאת, לאור כך שאורכו הממוצע של היריון תאומים נע בין 36 ל-37 שבועות, וכמחצית מלידות התאומים מתרחשות לפני השבוע ה-37.

אחת ההשערות גורסת, כי ממוצעי משקל נמוכים יותר של יילודים בלידות שהתרחשו בגילאים מבוגרים, עשויים לנבוע גם משיעור גבוה יותר של הריונות מרובי עוברים בגילאים אלו.

האם הריון בגיל מבוגר מסכן את האם?

פרופסור יוגב מציין כי מחלות כמו יתר לחץ דם וסוכרת נפוצות יותר בהריונות בגיל מבוגר – אך מזכיר שמדובר במצבים בריאותיים שקשורים באופן מסורתי לגיל גם באוכלוסייה הכללית, ולא רק אצל נשים הרות.

לדבריו, גם רמת הסיכון לרעלת היריון, לניתוח קיסרי, דמם או חום לאחר הלידה עולה עם הגיל.

עם זאת, הוא מזכיר מחקר שעקב אחר נשים הרות מעל גיל 45, בו נמצא כי לצד שיעורים גבוהים של לידות קיסריות וסיכון מוגבר לסוכרת, יתר לחץ דם ולידה מוקדמת – מרבית הנשים סיימו את ההיריון עם תוצאות טובות, למרות גילן המתקדם.

פרופסור יוגב גם התבטא בזכות הרפואה המיילדותית בישראל שהיא מהמתקדמות בעולם, וציין שלמרות העלייה בסיכונים, מרבית ההריונות בגילאים מבוגרים מסתיימים בלידת תינוק בריא לאם בריאה.

היתרון בייעוץ מקצועי לפני הליך הפלה

כל אישה שנקלעת להיריון לא רצוי, בכל גיל, חווה חוויה מאתגרת, שלרוב מעמידה אותה במקום שברירי ורגיש מבחינה נפשית.

על מנת לממש את זכותך המלאה לבחור אם להמשיך את ההריון או לעבור הפלה מתוך מודעות לכל ההיבטים שעשויים להשפיע על החלטתך, ייטיב איתך לקבל ייעוץ מקצועי.

אגודת 'אפרת' מעניקה ייעוץ רפואי מקצועי, מידע אמין ותמיכה נפשית ללא עלות ובדיסקרטיות מלאה לנשים בהיריון בלתי רצוי, ומקרים מסוימים אף סיוע כלכלי.

אינך חייבת להתמודד עם המצב לבד!

פני עוד היום לאגודת 'אפרת', ותזכי לאוזן קשבת, ייעוץ רפואי מקצועי ותמיכה, על מנת שתוכלי לבחור באופן מושכל באפשרות הטובה והנכונה ביותר עבורך.

איתך לאורך כל הדרך!

מלאי את הטופס ואנו נחזור אליך בהקדם!

איתך לאורך כל הדרך!

מלאי את הטופס ואנו נחזור אליך בהקדם!

3042*

חייגי אלינו לייעוץ דיסקרטי

בשבילך בוואצאפ

התחילי שיחה

[email protected]

כתבי לנו לאימייל

ליעוץ

דיסקרטי

איתך

בוואצאפ

דברי

איתנו

דילוג לתוכן