לתרומה

ושותפות באגודה

3042*

לייעוץ דיסקרטי

המחקרים שמצאו קשר בין הפלה מלאכותית לסרטן השד

המחקרים שמצאו קשר בין הפלה מלאכותית לסרטן השד

הקשר בין ביצוע הפלות מלאכותיות לרמת הסיכון לחלות בסרטן השד הוא נושא נפיץ, שמעורר תגובות סוערות ונמצא במחלוקת בין רופאים וחוקרים ברחבי העולם.

לדברי פרופסור ג'ואל בריינד, מומחה לאנדוקרינולוגיה מאוניברסיטת ניו יורק, הפלות מלאכותיות אכן מעלות את הסיכון לחלות בסרטן השד.

האם ייתכן שהממסד הרפואי מסתיר את המידע החיוני בנושא זה מנשים שצריכות להחליט אם להפיל או לשמור על ההיריון?

תינוק בבטן

הפלה מלאכותית – נושא שנוי במחלוקת

הפלה מלאכותית מהווה נושא שמעורר מחלוקת יצרית בקרב חוקרים, רופאים ומנהיגים ברחבי העולם, כשרבים מנסים לקדם את האינטרסים שלהם, ולהתערב בזכותה הטבעית של כל אישה (ושל כל אדם) להחליט על גופה.

הוויכוחים המוסריים שמתקיימים בנושא ריקים לא פעם מחמלה בסיסית כלפי החוויה המכאיבה והדילמה הקשה, שנשים שנכנסו להיריון לא רצוי נאלצות לעבור.

בלהט הטיעונים האידאולוגיים נשכח סבלן של נשים הרות חסרות אמצעים כלכליים, כמו גם מצוקתן של אלו שעברו הפלה מלאכותית וסובלות מסיבוכים כמו עקרות, בעיות פריון, דיכאון ומשברים אישיים וזוגיים.

האם קיים קשר בין ביצוע הפלה מלאכותית לבין עלייה ברמת הסיכון לחלות בסרטן השד?

הפרופסור האמריקאי לאנדוקרינולוגיה ג'ואל בריינד טוען כי לעלייה ברמת הסיכון לחלות בסרטן השד בקרב נשים שעברו הפלה מלאכותית יש שתי סיבות עיקריות.

הראשונה קשורה לכך שהיריון באורך מלא, בכלל ובגיל צעיר בפרט, מהווה גורם שמגן על האישה ומפחית את רמת הסיכון שלה לחלות בסרטן השד, ולפיכך ביצוע הפלה מלאכותית מבטל הגנה זו, ומעלה את הסיכון לתחלואה.

הסיבה השנייה קשורה לכך שהפסקת מלאכותית של תהליך צמיחת השדיים אשר מתרחש במהלך ההיריון, משבשת את תהליכי ההתבגרות וחלוקת התאים בשד, באופן שמעלה את הסיכון להתפתחותם של תאים ממאירים.

ממצאי מחקרים שבדקו את הקשר בין הפלה מלאכותית לסרטן השד

חשוב להדגיש שישנם מחקרים שהגיעו לתוצאות סותרות בנושא זה, אך רק התוצאות שמבטלות את הקשר בין הפלות מלאכותיות לסרטן השד אומצו על ידי הממסד הרפואי.

ככלל מוסכם על מרבית החוקרים שהנושא לא נחקר דיו, וכי חסרים מחקרים רחבים ותקפים בכמות מספקת על מנת לענות בבירור על השאלה האם ביצוע הפלה מלאכותית מסכן את האישה במחלת סרטן השד.

לפניכם מובאות תוצאותיהם של מספר מחקרים מדעיים מבוקרים שמצאו קשר מובהק בין ביצוע הפלות מלאכותיות לבין עלייה ברמת הסיכון לחלות בסרטן השד:

  • סקירת מחקרים מדעית (מטה-אנליזה) שנערכה בינואר 2018 על ידי בית החולים והמכון האונקולוגי ב באוניברסיטת צ'ונגצ'ינגבסין, מצאה כי בקרב נשים שילדו בעבר וביצעו הפלה מלאכותית, נמצאה עלייה סטטיסטית מדידה ברמת הסיכון לחלות בסרטן השד.
  • מסקירת מחקרים וניתוח נתונים מדעי שנערכו על ידי אוניברסיטת סן אנטוניו בטקסס, ארה"ב בשנת 1997, עולה כי השלמת היריון ראשון באורך מלא בגיל מוקדם מעניק הגנה מפני סרטן השד ומפחית את הסיכון ללקות בו, ולעומת זאת ביצוע הפלה מלאכותית מתחת לגיל 18 מגביר את הסיכון לסרטן השד לשיעור של 150%.
  • מחקר מדעי שנערך על ידי היחידה לאפידמיולוגיה, בית הספר לרפואה באוניברסיטת בוסטון במאי 1988, מצא כי נשים שביצוע הפלה מלאכותית לאחר הלידה הראשונה שלהן, סבלו מרמת סיכון לחלות בסרטן השד הגבוהה באופן סטטיסטי מובהק מרמת הסיכון הממוצעת.
  • בסקירת מחקרים שנעשתה על ידי המכללה האמריקנית לרפואת ילדים בשנת 1993, הגיעו החוקרים למסקנה כי ביצוע הפלה מלאכותית מהווה גורם סיכון להתפתחות סרטן השד, הן עקב דחיית גיל ההיריון הראשון (היות והיריון ראשון מלא בגיל מוקדם מהווה גורם המגן פני סיכון לסרטן השד), והן בגלל קטיעה מלאכותית של תהליך הצמיחה הטבעית של השדיים בעת ההיריון, המשבשת את ההתבגרות של תאי השד.
  • בסקירת מחקרים מדעית שנערכה על ידי המחלקה למחקר אפידמיולוגיה ומעקב והאגודה למלחמה בסרטן באטלנטה, ארה"ב, בשנת 1997, הוזכר כי ביצוע הפלה מלאכותית בקרב נשים שמעולם לא ילדו לפני כן העלה במעט את שיעור הסיכון שלהן לחלות בסרטן השד.

איתך לאורך כל הדרך!

מלאי את הטופס ואנו נחזור אליך בהקדם!

איתך לאורך כל הדרך!

מלאי את הטופס ואנו נחזור אליך בהקדם!

3042*

חייגי אלינו לייעוץ דיסקרטי

בשבילך בוואצאפ

התחילי שיחה

[email protected]

כתבי לנו לאימייל

ליעוץ

דיסקרטי

איתך

בוואצאפ

דברי

איתנו

דילוג לתוכן