לתרומה

ושותפות באגודה

3042*

לייעוץ דיסקרטי

האם ניתן להיכנס להיריון בזמן מחזור?

האם ניתן להיכנס להיריון בזמן מחזור?

המחזור החודשי מלווה כל אחת מאיתנו מתחילת ההתבגרות המינית שלנו – ולמשך שנים ארוכות. למרות אי הנוחות, הכאבים והטרחה – זהו חלק טבעי ומופלא בחיי האישה, שקשור בצורה הדוקה לפוריות שלנו וליכולת שלנו להיכנס להיריון בעתיד.

כדאי להבחין בין שני מושגים שונים: המחזור החודשי והווסת. המחזור החודשי, כשמו כן הוא, הוא המחזוריות הקבועה בהופעת הווסת והביוץ שאנו חוות. אחד משלבי המחזור הוא הווסת – שמאופיין בעיקר בדימום. למרות שבשפה היומיומית אנו קוראות לווסת "מחזור", חשוב לדעת שהמושגים הללו לא חופפים.

מהו מחזור חודשי תקין?

ראשית כל, עלינו לזכור כי מחזור חודשי תקין נקבע בצורה אינדיבידואלית ואישית. כל אישה חווה את המחזור בצורה אחת – ואין "תקן" קבוע שמגדיר מה תקין ומה לא. בכל מקרה של חשש, אי הבנה או שאלות ספציפיות – מומלץ להיעזר ברופא או רופאת נשים.

באופן כללי ניתן לומר כי מחזור חודשי תקין הוא מחזור שמגיע בזמן קבוע בכל חודש. מחזור תקין לוקח לוקח 28 ימים בערך, זאת תלוי באישה, כאשר אנו מגדירים את תחילת המחזור ביום הדימום הראשון – שנמשך בממוצע כארבעה ימים.

תהליך הביוץ – חישוב ומעקב

המחזור החודשי מתחלק לשלושה שלבים שונים: שלב השגשוג, הביוץ ושלב ההפרשה. בשלב השגשוג הגוף שלנו מכין את רירית הרחם להיריון – ובעצם אוסף את כל המשאבים והחומרים הנחוצים לגידול העובר בבטן. לאחר מכן מגיע שלב הביוץ, שהוא השלב החשוב ביותר במחזור – זהו השלב שבו הביצית יוצאת מהשחלה ומגיעה לחצוצרה – שם היא ממתינה לזרע שיגיע להפרות אותה.

לאחר שלב הביוץ – ובהנחה שהביצית לא הופרתה – מגיע שלב ההפרשה – הדימום. בשלב זה הגוף שלנו נפטר מכל החומרים והמשאבים שאותם אסף לצורך ההיריון האפשרי. לכן, איחור בהופעת הדימום הוא רמז מקדים לקיומו של היריון: זהו סימן לכך שהגוף לא נפטר מהחומרים הללו כיוון שהחל היריון.

בממוצע, הביוץ מופיע שבועיים לפני הופעת הווסת החודשית – בשלב הדימום. כדי לזהות את מועד הביוץ, עלינו לחשב האורך הממוצע של המחזור בשלושת החודשים האחרונים – ולהוריד ממנו 14 יום. כלומר, אם הווסת החודשית מופיעה כל 26 ימים – הביוץ יהיה ביום ה-12.

הביוץ עצמו נמשך בין 48 ל-72 שעות, במקרים חריגים מעט יותר או מעט פחות. בשביל להיכנס להיריון באופן טבעי כדאי לקיים יחסין קרוב למועד הביוץ – בעיקר לפניו. ישנן דרכים נוספות לזהות את מועד הביוץ – למי שאינה מצליחה לעקוב אחרי מועד הביוץ או למי שזקוקה לתשובה מיידית. בימי הביוץ חום הגוף עולה בחצי מעלת צלזיוס, כך שאפשר למדוד את חום הגוף בכל יום – ולזהות את העלייה החודשית. בנוסף, ניתן לרכוש בדיקות ביוץ בבתי המרקחת, שעובדת בדומה לבדיקת היריון – במסגרתה האישה נדרשת לתת שתן מעל מקל הבדיקה.

בשורה התחתונה

על מנת להיכנס להיריון, מומלץ לקיים יחסי מין ביומיים שלפני שלב הביוץ ובמהלכו. במהלך הדימום החודשי – הווסת – הסיכויים של האישה להיכנס להיריון נמוכים מאוד. זה לא בלתי אפשרי – אבל זה נדיר ביותר. עם זאת, לא כדאי להסתמך על הווסת החודשית כעל אמצעי מניעה – כיוון שיעילותה נמוכה ביחס לאמצעי מניעה סטנדרטיים.

איתך לאורך כל הדרך!

מלאי את הטופס ואנו נחזור אליך בהקדם!

איתך לאורך כל הדרך!

מלאי את הטופס ואנו נחזור אליך בהקדם!

3042*

חייגי אלינו לייעוץ דיסקרטי

בשבילך בוואצאפ

התחילי שיחה

[email protected]

כתבי לנו לאימייל

ליעוץ

דיסקרטי

איתך

בוואצאפ

דברי

איתנו

דילוג לתוכן