לתרומה

ושותפות באגודה

3042*

לייעוץ דיסקרטי

איך תדעי שאת בהריון?

איך תדעי שאת בהריון?

התופעות הראשונות של ההיריון משתנות מאישה לאישה אבל יש כמה מאפיינים בסיסיים אצל מרבית הנשים. נשים רבות חוות תופעות לא שגרתיות בתוך ימים ספורים מתחילת ההיריון, לאחרות לוקח מספר שבועות להרגיש ולחוות תופעות אלו אם בכלל. ויש שמתחילות להרגיש את תופעות ההיריון עם ה "בעיטה" הראשונה. נשים סיפרו כי את התופעות הראשונות ניתן היה לחוש מיד לאחר ההשתרשות (8-10 ימים מיום הביוץ) ויפחתו אחרי השליש הראשון.

בחילות והקאות:

בחילות והקאות עלולות לבוא בשלב מאוד מוקדם של ההיריון. לנשים רבות יש בחילות בבוקר, לאחרות בצהריים או בערב ואחרות מרגישות בחילות במהלך היום כולו. אין הסבר לשאלה מדוע נשים בהיריון מרגישות זאת או אפילו פתרון לכך. כיצד למנוע את הבחילות? יש שאומרים כי אכילת ארוחות תכופות וקטנות, אכילת קרקרים מלוחים מקלים במעט. אכילת חלבון לפני השינה (תפוח וכוס חלב) יכול להפחית את בחילות הבוקר.

רגישות בחזה:

השדיים עשויים להיות מאוד רגישים, תפוחים וגדלים. לעיתים הורידים בשד גלויים יותר מאשר בעבר. הפטמות מתחילות לקבל גוון כהה, להיות זקופות ורגישות. תסמינים אלו קורים בשל כמות הולכת וגוברת של הורמון HCG בתהליך ההשתרשות.

תכיפות בהטלת שתן:

ההיריון גורם להתנפחות הרחם. הרחם מפעיל לחץ על שלפוחית השתן וזו גורמת להרגשת השתנה מוגברת ותכופה. נשים רבות מתחילות לחוש בתופעה זו בתוך שבוע או שבועיים מתחילת ההיריון.

הרגשת עייפות וחוסר מרץ- איטיות:

עייפות זה די ברור. הגוף עובר שינויים ולכן מרגיש עייף. רמות ה- HCG גבוהות וגורמות גם כן לעייפות. חום הגוף גבוה גם כן עקב הפרוגסטרון (הורמון) שגורם לך להרגיש איטית יותר.

חוסר מחזור/ דימום קל:

דימום קל עלול להתרחש כ- 8-10 ימים מיום הביוץ. זה בדרך כלל קורה בערך באותו זמן שהאישה צריכה לקבל את המחזור החודשי שלה. יש נשים שחושבות שהן קיבלו מחזור, אך למעשה הן בהיריון. הדימום הקל קורה מעצם ההשרשה כאשר הביצית מופרית.

סחרחורות או התעלפויות:

לעיתים, כאשר האישה עומדת במקום אחד היא עלולה לחוש סחרחורת ואף להגיע למצב של עילפון. הרחם הגדל דוחס את העורק הראשי ברגליים והדבר גורם לצניחת לחץ הדם. דילוג על ארוחות או זמן ממושך ללא אוכל עלול לגרום לך להרגיש סחרחורת או חולשה. רמת הסוכר בדם תהיה נמוכה כאשר האישה לא תאכל לעיתים קרובות מספיק.

עצירות:

הורמוני ההיריון מאטים את פעולות המעיים כדי לאפשר זמן ספיגה מקסימאלי של ויטמינים וחומרי הזנה לגוף. למרבה הצער, תופעה זו מחמירה בשלבי ההיריון המתקדמים.

"זעפת" היריון:

הורמון "הזעם" גורם לכך, יחד עם שאר הסימפטומים הנלווים. תופעה זו תופחת עד מהרה עד השליש השני. אבל עד אז: תזונה בריאה, פעילות גופנית מתונה ושינה מרובה תעזור ל"רגזנות" במקצת.

צרבת:

הרחם גדל ומתחיל לעלות למעלה ככל שהוא גדל. הגדלת רמות ה- HCG מאט את העיכול דבר שגורם לבטן להיות עם מזון. פעולה זו מגבירה את חומציות הקיבה אשר גורמת לצרבת לא נעימה.

את בהריון?

גילית שאת בהריון , באפשרותך להשתמש בכלי שנקרא מחשבון הריון שיאפשר לך לדעת באיזה שבוע את.

איתך לאורך כל הדרך!

מלאי את הטופס ואנו נחזור אליך בהקדם!

איתך לאורך כל הדרך!

מלאי את הטופס ואנו נחזור אליך בהקדם!

3042*

חייגי אלינו לייעוץ דיסקרטי

בשבילך בוואצאפ

התחילי שיחה

[email protected]

כתבי לנו לאימייל

ליעוץ

דיסקרטי

איתך

בוואצאפ

דברי

איתנו

דילוג לתוכן